През последната година Национална агенция за приходите (НАП) успя да проектира и въведе в употреба над 30 нови електронни услуги като те са достъпни с квалифициран електронен подпис (КЕП) или с персонален идентификационен код (ПИК).
С новата платформа декларирането и плащането на осигурителни вноски и данъци значително се улеснява като това важи както за физическите, така и за юридическите лица. Платформата може да бъде достъпена много лесно, има изключително интуитивен дизайн и много функционалности.
Посочените над 30 нови електронни услуги, разработени от агенцията, ви дават възможност да:
- подадете искане за прихващане или възстановяване на надвнесени суми
- направите справка с ПИК за контролни производства, както и за връчени, получени или изпратени документи във връзка с конкретни проверки и ревизии
- заявите промяна на имейл адрес и телефон за кореспонденция
както и да извършвате много други електронни операции.
Както старият, така и новият електронни портали на НАП работеха едновременно повече от година, за да бъде по-лесно за потребителите, както и за да бъдат прехвърлени техните профили и права на достъп.
В началото на октомври обаче ще бъде спрян достъпът до старата електронна платформа, съобщават от Агенцията. Повече информация може да бъде намерена на официалния сайт на приходната агенция.